از همه چیز
در این وبلاگ از همه چیز مطلب گذاشته میشود.

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که هنوز از تماشای فیلم‌های کلاسیک قدیمی لذت می برند؟ پس دست به‌کار شوید و جدیدترین تولید AOC را با خود به خانه ببرید و تمام آرشیو دو‌بعدی‌تان را از این پس با بعد سوم تماشا کنید.

 

به گزارش سیتنا، AOC در ماه آوریل 2012 مانیتور سه بعدی Passive جدیدی را با نام d2357Ph وارد بازار خواهد کرد که قادر است همه‌ی محتوای دو‌بعدی را به سه‌بعدی تبدیل کرده و عمق گیرایی از تصاویر را به کمک عینک‌های پولارایز خود که همراه این محصول ارائه می شود، به نمایش بگذارد.

 

این مانیتور با برخورداری از نور پس‌زمینه‌ی LED سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا سطح 40 تا 50 درصد در مقایسه با سایر مانیتورها شده و همچون سایر تولیدات AOC هیچ نوع اثر جیوه‌ای سمی قابل سرایت به محیط‌زیست ندارد و این امکان را هم به کاربر می‌دهد که مصرف انرژی را، خود توسط سوییچ های خاموش‌کننده تایمردار به حداقل ممکن برساند.

 

 

d2357Ph باریک بوده و مجهز به پنل TNبا رزولوشن 1920×1080پیکسل می‌باشد. نسبت کنتراست دینامیک این مانیتور سه بعدی برابر 20,000,000:1 بوده و دارای کلیدهای اختصاصی جهت چرخش از فاز دو‌بعدی به سه‌بعدی و برعکس است.

 

به دلیل سرعت بالای این مانیتورها تصاویر متحرک هرگز دچار کدری و محوی نشده و در کنار این تصاویر شفاف و روشن دو اسپیکر مخفی نیز مستقیما صدای قابل قبولی را ارائه می‌دهند. بدین ترتیب حتی اگر شما جزء طرفداران فیلم‌های سه بعدی هم نباشید قطعا از چنین مانیتوری برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده خواهید کرد.

 

این مانیتور از نقطه‌نظر طراحی هم ویژگی‌های جالبی دارد. به عنوان مثال می‌تواند زاویه‌ی دیدی از 170 درجه‌ی افقی تا 160 درجه عمودی را پوشش دهد. می توانید مانیتور را از پایه آن جدا نموده و همچون یک لوح در دست یا روی دیوار اتاق کارتان قرار دهید.

 

 

این محصول فوق باریک با ضخامت پنل 5.8 میلیمتر، دارای جذابیت بصری بالایی بوده و در آن سعی شده طرح متالیک شفاف، جایگزین رنگ مشکی طرح پیانو که بین مانیتورها رایج است، گردد و آن را از سایر مانیتورهای Passive سه بعدی متمایز کند. لازم به ذکر است که طراحی ویژه این محصول موفق به دریافت جایزه IF Product Design award در سال 2012 گردید.




ارسال توسط علی محمدی

هر روز تلفن های همراه زیادی به سرقت می رود یا افراد آن را گم می کنند. خیلی وقت ها تلفن شما در نهایت پیدا می شود اما زمانی که تلفن شما در دست فرد دیگری است چه اتفاقی برای آن رخ می دهد؟ آیا شما تلفن تان را با رمز عبور محافظت کرده اید؟

شرکت سیمانتک اخیرا بررسی جالبی انجام داده است. این شرکت ۵۰ تلفن اندرویدی را در شهر های مختلف آمریکا با اطلاعات و اپلیکیشن های مختلفی پر کرده سپس آنها را بدون داشتن رمز عبور در مکان هایی قرار داده تا توسط افراد مختلف پیدا بشوند. این تلفن ها به گونه ای طراحی شده بودند که تمام فعالیت های انجام شده را برای شرکت سیمانتک ارسال می کردند.

بررسی این شرکت نشان داده بیشتر از ۹۵ درصد افرادی که این تلفن ها را یافته اند، تلاش کرده اند که به اطلاعات شخصی و حساس در این تلفن ها دسترسی پیدا کنند. این شامل تلاش برای دسترسی به حساب های بانکی آنلاین و ایمیل نیز می شده است.


هر چند نیمی از این افراد تلاش کرده اند صاحب تلفن را هم پیدا کنند. اما اکثر این افراد نیز پیش از این تلاش کرده اند در تلفن همراه سرک بکشند و به اطلاعات شخصی آن دسترسی پیدا کنند.

شرکت سیمانتک می گوید ما نمی خواهیم از نظر روانشناسی افراد را بررسی کنیم که چه چیزی باعث این رفتار می شود. اما این تحقیق اطلاعات بسیار جالبی در مورد کارهایی که مردم بعد از پیدا کردن یک تلفن انجام میدهند در اختیار ما گذاشته است.


بیشتر از ۷۲ درصد یابنده ها به سراغ عکس های ذخیره شده در تلفن رفته اند و ۶۰ درصد نیز تلاش کرده اند به حساب های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک دسترسی پیدا کنند. ۴۰ درصد افراد نیز سراغ ایمیل و حساب های بانکی آنلاین رفته اند.

شرکت سیمانتک در این تلفن ها، چند فایل متنی حاوی لیستی از رمزهای عبور نیز قرار داده بود. و جالب اینجا است که ۵۷ درصد افراد به این فایل سرک کشیده بودند و ۵۳ درصد آنها نیز سراغ یک لیست مالی تقلبی حاوی حقوق افراد یک شرکت رفته بودند.

روی این تلفن ها یک اپلیکیشن هم قرار داده شده بود که به نظر می رسید حاوی لیست رمز های عبور است. کاربر بایستی روی دکمه ورود در این اپلیکیشن «تپ» می کرد. بیش از دو سوم افراد سراغ این اپلیکیشن رفته بودند و وقتی پیام خطای جعلی «عدم ارتباط با مرکز» را دریافت می کردند سراغ فایل متنی رمز های عبور می رفتند.

نتیجه این بررسی به خوبی نشان می دهد که تا چه حد باید از تلفن همراه تان مراقبت کنید. اگر آن را با رمز عبور یا Pattern فقل نکرده اید. بهتر است همین الان این کار را انجام بدهید. ضمن اینکه هیچ وقت رمزهای عبور تان را در تلفن نگهداری نکنید. در عین حال فراموش نکنید که استفاده از نرم افزارهای امنیتی هم روی تلفن های هوشمند هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.


تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی

در عکاسی دیجیتال سنسور دوربین یکی از مهمترین نقش ها را در تهیه یک عکس خوب به عهده دارد. و احتمالا می دانید که فقط این مگاپیسکل سنسور نیست که اهمیت دارد و فاکتورهای مختلفی در نتیجه نهایی کار یک سنسور دوربین موثر هستند.

حالا آزمایشگاه DxOMark سنسور بهترین دوربین های عکاسی موجود حال حاضر را بررسی کرده و می گوید در فعلا اگر به دنبال بهترین سنسور دنیا می گردید باید دوربین نیکون D800 را انتخاب کنید.

این سنسور به دقت در مقایسه با دیگر مدل های نیکون و همچنین دوربین های کانن EOS 5D Mark II مقایسه شده و این موسسه می گوید، از نظر عمق رنگ ها، dynamic range و کارایی در نور کم این سنسور از همه مدل های دیگر عملکرد بهتری دارد.

البته آنها می گویند نسبت قیمت به کیفیت در این دوربین واقعی نیست. ضمن اینکه در دنیای رقابت مقام ها ماندنی نیست و هنوز این موسسه سنسور D800 نیکون را با مدل های کانن Mark III و 1DX مقایسه نکرده است.

اما تا از راه رسیدن این مدل ها می توانید به D800 به عنوان دارنده سنسور برتر نگاه کنید و بعد از آن باید منتظر نتایج جدید باشیم.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی

به نظرتان از زمانی که یک گجت جدید وارد بازار بشود تا زمانی که درصد زیادی از مردم آن را بخرند و استفاده کنند چقدر طول می کشد؟

این موضوع یک بررسی بوده که بررسی کرده ۷ سال بعد از ورود گجت های مشهور، چند درصد از مردم آن را استفاده می کرده اند. جالب اینجا است که نتایج بررسی نشان داد که بوم باکس ها (همان ضبط های استریوی بزرگ قدیمی) بعد از ۷ سال توسط بیش از ۶۰ درصد مردم آمریکا مورد استفاده قرار می گرفتند. در حالی که تلفن های همراه با اینکه هم اکنون بسیار فراگیر هستند اما در ۷ سال اول رشد بسیار کمی داشتند.

البته نباید فراموش کنیم گجت هایی که به تکنولوژی های ارتباطی مربوط میشوند به خاطر کمبود زیر ساخت ها و مشکلات مختلف مدت طولانی تری نیاز دارند تا به بلوغ لازم رسیده و قلب کاربران را تصرف کنند.

این بررسی روی گجت های ۵۰ سال گذشته انجام شده و جالب اینجا است که پخش کننده های سی دی و دی وی دی نیز با سرعت وارد خانه ها شده و حتی از VCR های قدیمی هم سرعت رشد بیشتری داشته اند.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی


مدتی پیش بود که با کارت گرافیک های سال ۲۰۱۲ شرکت انویدیا و سری کپلر آشنا شدیم. GPU های جدید، که قرار است در این سال میلادی بازار را به تصرف خودشان بیاورند.

اما مدیرعامل انویدیا می گوید معماری کپلر بسیار در مصرف انرژی بهینه و خوب عمل می کند و در واقع باید این انتظار را داشته باشید که به زودی کپلر را علاوه بر کامپیوترهای رومیزی قدرتمند در جاهای دیگری هم ببینید. مثلا در سرورها، لپ تاپ های بسیار باریک و تلفن های هوشمند بسیار پیشرفته.

کافی است تصورش را بکنید که یک GPU با معماری کپلر روی تلفن هوشمندتان قرار گرفته و آن زمان است که باید منتظر نسل جدیدی از قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی باشیم. هر چند همین الان هم تلفن ها و تبلت های موجود، به قابلیت های خیره کننده ای در این مورد رسیده اند.

در کنار آن بد نیست بدانید که اولین کارت گرافیک با معماری کپلر به نام GeForce GTX 680 این هفته وارد بازار می شود. معماری کپلر 28 نانومتری است و بسیار کوچک تر از معماری تگرا 3 است که 40 نانومتری طراحی شده. ترانزیستورهای کوچک تر یکی از عوامل مهمی است که به این معماری جدید امکان سرعت بیشتر و مصرف بهینه تر را می دهد.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی

pinterest یک سایت اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس است که ظاهر گرافیکی آن شبیه به تابلوهای اعلانات است. حتماً می دانید کدام تابلوها منظورم است. همان‌هایی که با سوزن‌های مخصوص، اعلامیه‌های خود (تقاضاها یا فرصت‌های شغلی، اعلان یک جلسه یا گردهمایی) را روی‌شان نصب می کنیم و از دور شبیه یک تابلوی کاغذ-رنگی به نظر می‌رسند. بله، این ایده‌ی ساده که جلوی چشم هزاران و بلکه میلیون‌ها نفر قرار داشته و دارد، سه سال پیش مبنای کار مؤسسین سایت pinterest قرار گرفت تا یک سایت اجتماعی جدید درست کنند.

pinterest محیطی ساده و جذاب دارد. این سایت جایی است برای به اشتراک گذاشتن "تصاویری" از علایق و سلایق و احتمالاً کارهای شخصی شما. فعلاً برای عضویت، یا باید دعوتنامه دریافت کنید یا اینکه وارد فهرست انتظار شده سپس از طریق اکانت فیس‌بوک یا توییتر خود وارد محیط کاربری بشوید. حالا هر عکسی را که در محیط اینترنت یا با اپلیکیشن‌ها pin کنید، در تابلوی شما درج می‌شود. عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارید، باید یا متعلق به خود شما باشند، یا اینکه انتشار آنها در اینترنت منعی نداشته باشد. منبع اصلی هر عکس نیز با کلیک بر روی آن مشخص می‌شود. در واقع pinterest مثل یک سایت تبلیغاتی مجانی عمل می‌کند، و محیط آن نیز به راستی طراحی زیبا و مناسبی دارد.


pinterest به چه دردی می‌خورد؟

مثلاً می‌خواهید دکور خانه را عوض کنید، هزاران عکس داخل سایت هست که می‌توانید از بین آنها ایده بگیرید و با سلایق مختلف آشنا شوید و نظرات سایرین را بخوانید. دیگر چه می‌خواهید؟ تخت‌خواب؟ کفش؟ لباس؟ دوچرخه؟ کمد؟ اتومبیل؟ لباس عروسی یا دامادی؟ و دیگر؟ کتاب؟ گجت؟ فیلم؟ می‌بینید، سایت بسیار ساده کار می‌کند، و مهم‌تر از همه اینکه همه چیز دسته بنده شده است، و بنابراین خبری از ارسال‌های مزاحم یا ناراحت‌کننده نیست. شما فقط آن چیزهایی را دریافت می‌کنید و می‌بینید، که در لحظه‌ای به خصوص دنبال‌شان هستید. عکس‌ها یک دنیا حرف برای گفتن دارند.

اما pinterest دیگر به چه دردی می‌خورد؟ بگذارید خلاصه بنویسم: اگر صاحب یک سایت هستید، ممکن است یک روز شمار بازدیدکنندگان سایت‌تان 50 برابر شود، لازم نیست بترسید یا جایی را چک کنید. به احتمال زیاد یک نفر عکسی از سایت شما را روی تابلوی pinterest خودش قرار داده است و عده‌ی بیشتری آن را دیده و pin کرده اند. این هم از مزایای چنین شبکه‌ی اجتماعی جالبی!

مؤسسین pinterest می‌گویند هدف اصلی‌شان از راه‌اندازی این سایت: وصل کردن تمام مردم دنیا به واسطه‌ی "چیزهایی" است که برای‌شان جالب است. بد نیست که بدانید این سایت بسیار مورد اقبال خانم‌ها و به خصوص خانه‌دارها قرار گرفته است.

توسعه‌ی pinterest در سال 2009 شروع شد و نسخه ی بتای بسته‌ی آن در 2010 در دسترس قرار گرفت، و هم‌اکنون در مرحله بتای باز قرار دارد که عضویت در آن فقط با دریافت دعوت نامه ممکن است. ولی آینده‌ی درخشانی برایش پیش‌بینی می‌شود و احتمالاً به زودی عمومی و یکی از پاتوق‌های مجازی جذاب برای مردم از سرتاسر جهان خواهد شد. دنیای امروز ما به سمت یکپارچه شدن پیش می‌رود. دهکده‌ی جهانی، مفهومی نزدیک به واقعیت است. البته نه برای تمام مردم جهان.

در اینجا مصاحبه‌ای با بن سیلبرمن، مدیر اجرایی pinterest را می‌خوانید:


BenSilbermannChrisDixon-380x281fruite_narenji.jpg

مشاوره دادن به افراد برای خلق و راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان، یک خرده صنعت در حال شکوفایی است. ولی بخوانید نظر بن سیلبرمن، مؤسس و مدیرعامل Pinterest را در این باره: «زیاد نصیحت نپذیرید.»

او می گوید: «اکثر افراد هر آنچه را که انجام داده‌اند تعمیم می بخشند، و می گویند که این در واقع استراتژی‌شان بوده که ثمربخش واقع شده» ولی در واقع، راه های بسیار اندکی برای شناسایی چگونگی تأثیرگذاری مؤلفه های مختلف بر موفقیت یا شکست پروژه‌ها وجود دارد.

در مصاحبه با کریس دیکسون، مؤسس و سرمایه‌گذار Hunch، که در SXSW Today انجام می گرفت، جالب توجه بود که چندین مرتبه گفتگو به سمت راه هایی کشیده شد که Pinterest با آزمودن آنها، با تجربیات مرسوم در دره ی سیلیکن مخالفت ورزیده است. و با این وجود، این روزها این سرویس بصریِ اجتماعی که ماهیتی کمکی دارد، یکی از شکوفاترین و تأثیرگذارترین کسب‌وکارهای نوپای صنعت اینترنت است

سیلبرمن از جنبه هایی یک مؤسس کلیشه‌ای است. او به دره ی سیلیکن نقل مکان کرد چرا که می خواست بخشی از این هیجان بزرگ باشد (در حقیقت، خودش می گوید یکی از موارد الهام بخش او، خواندن مطالبی راجع به کوین راس و Digg در TechCrunch بوده است). او قبل از تأسیس کمپانی اش در گوگل کار می کرد. یک مرد جوان با صدایی نرم که به طور مشخص، کار روی محصولش، برای او راحت‌تر از صحبت کردن در مقابل مخاطبین پر تعداد است.


Infinite-corridor-bboardfruite_narenji.jpg

زیبایی فارغ از زمان (یک محصول مراقبت از پوست نیست، قول می دهم!)

در ابتدا درک پروژه ی Pinterest برای سرمایه گذاران مشکل بود (این روزها آنها برای نقدینگی حاضرند اعضای بدن‌شان را گرو بگذارند) زیرا از امواج روندهای جاری در اینترنت فاصله می گرفت. سیلبرمن می گوید: «ابتدا که کار را شروع کردیم، افراد از ایده ی "زمانِ واقعی بودن" محتواها ناراضی بودند، و همه چیز شامل فیدهای متنی جاری در زمان حال بود».

اما Pinterest در سوی دیگر قرار گرفته و راجع به سرعت و انبوهی از اطلاعات نیست. سیلبرمن می گوید: «برای من، تابلوهای عکسی موجود در Pinterest یک راه خیلی انسانی برای نگاه کردن به دنیا هستند» و درست در تضاد با اینکه «هرگز نمی بینید یک توییت بیشتر از 48 ساعت عمر داشته باشد، مگر اینکه هجو باشد. من می خواستم سرویسی خلق کنم که کمی فارغ از زمان باشد».

او می گوید که ایده ی اصلی Pinterest «کمک به مردم است تا چیزهایی را کشف کنند که پیشتر نمی دانستند می‌خواهند»، بنابراین زیبایی و سادگی مهم‌ترین اهداف این محصول هستند.


فرهنگ مهندس‌ها

و یک مثال شخصی‌تر. مهندسی، مهارت مقدس و جزو امتیازات دره ی سیلیکن است. اما سیلبرمن یک مهندس نیست، به همین خاطر هم در گوگل در بخش فروش و عملیات‌های آنلاین کار می کرد.

«آنجا را ترک کردم نه به این خاطر که کمپانی را دوست نداشتم، دلیلش این بود که به خاطر سابقه ی خاصم، ساختن محصولات برایم واقعاً مشکل بود.» وقتی او و دیگر مؤسسین Pinterest به هم پیوستند، ابتدا با توسعه‌دهندگان گران، بر روی اپلیکیشن های آیفون کار کردند.

اما امروزه، تیم کوچک 20 نفره ی Pinterest با تکیه بر توانایی های مهندسی خود پیش نمی رود. کمپانی به سه بخش تقسیم شده است: بخش‌های مهندسی، طراحی و اجتماعی –در بخش اجتماعی ترکیبی از افراد پژوهشگر و جامعه شناس، سعی می کنند چرایی و چگونگی استفاده ی مردم از Pinterest، و چگونگی شکل‌گیری گروه های اجتماعی و فراگیر شدن هنجارهای گروهی را درک کنند.

سیلبرمن می گوید: «من یک‌جورهایی، مثل آشپزهای یک رستوران راجع به مهندسی فکر می کنم. هیچ کس منکر این نمی‌شود که آشپزها تمامشان مهم هستند، ولی در عین حال افراد پرشمار دیگری هم در پختن یک غذای عالی شراکت دارند.»


آگاه نبودن از زمان رها کردن پروژه

Pinterest-Boardsfruite_narenji.jpg

یک مثال دیگر در دره ی سیلیکن «زود شکست خوردن» یک ماجرا و لفظ رایج است. رید هافمن که در زمینه ی شروع کسب‌و‌کار صاحب نظر است می‌گوید: «اگر با اولین عرضه ی محصولت دستپاچه نشدی، بدان که خیلی دیر عرضه کرده‌ای.»

ولی Pinterest به معنای واقعی کلمه نسخه های پرشماری از صفحه آرایی و جدول بندی را قبل از عرضه به خود دیده بود «که به طور کامل کدنویسی شده و با داده‌های مربوطه تکمیل شده بودند». سیلبرمن می گوید: «سخت ترین جزء ایده‌ی "محصول ماندگار حداقلی" برای من این است که نمی‌دانی "حداقل" چیست و نمی دانی "ماندگار"‌چیست.» به قول او Pinterest در روزهای آغازین " ارقام و آمار مصیبت‌باری" داشت. 9 ماه بعد از شروع به کار، سایت به مرز 10.000 کاربر رسید، که تعداد کمی از آنها به طور روزانه فعال بودند.

سیلبرمن می گوید که اخیراً کتاب "شروع به کارِ ضعیف" اثر اریک رایز را به دست گرفته و خوشحال است که آن را در آن دوران نخونده، زیرا ممکن بود او را متقاعد به دست کشیدن از پروژه کند.

در حقیقت، او مطمئن نیست که چرا از پروژه انصراف نداد. می گوید شاید به این خاطر که از حس شرمساری بعد از آن می ترسید، و شک داشت که گوگل دوباره استخدامش کند.


افسانه‌ی کاربران اولیه

PinterestiPhone-380x275fruite_narenji.jpg

اگر یک چیز باشد که مردم خوب می دانند Pinterest را از سایر کسب‌و‌کارهای نوپای اینترنتی متمایز کرده است، موفقیت سایت در بین خانم‌ها و خانه‌دارها است.

ولی سیلبرمن یک دیدگاه خیلی ظریف‌تر راجع به این "کاربران اولیه" دارد. یک دهه قبل، یک کاربر اولیه فردی بود با یک درگاه اتصال سریع و گران اینترنت، و یک تلفن هوشمند. ولی این تجملات دیگر مختص به نخبگان تکنولوژی‌دوست نیست. سیلبرمن می گوید: «حالا، همه کسانی که من در آیوا با آنها بزرگ شده‌ام فیس‌بوک دارند؛ آنها اغلب از آیفون یا موبایل‌های اندرویدی استفاده می کنند. بنابراین به نظر من، این منطقی است که مردم این طور سرویس ها را پیدا کنند».

سیلبرمن می گوید، زمانی که رشد Pinterest شروع شد –سایت 16 میلیون بازدیدکننده‌ی منحصر به فرد در ژانویه داشته، که نسبت به نوامبر دو برابر شده است - به خاطر حضور کاربران معروف (celebrity) که با خود خیل بزرگی از طرفداران را جا به جا می کنند نبود، یعنی چیزی که در مورد توییتر صدق می کند، بلکه رشدش از طریق شبکه‌هایی از مردم مثل طراحان وبلاگ‌ها رقم خورد.نمی خواهم زیاد رمانتیک شوم، ولی آخرین فرقی که سیلبرمن با خیلی دیگر از مؤسسین دارد چیست؟ او به طرزی باورنکردنی فروتن، فکور و مؤدب است.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی

شرکت مایکروسافت از ۲۲ تا ۲۹ مارس مسابقه ویژه ای را برگزار می کند که نامش Smoked By Windows Phone است. این مسابقه در فروشگاه های رسمی ارایه تلفن های ویندوز فون برگزار می شود. و کاربران برای شرکت در مسابقه می توانند به آنها مراجعه کنند.

در این مسابقه رقابت بر سر مهارت انجام پنج کار مختلف با تلفن همراه است. اگر بتوانید با تلفن غیر ویندوزی تان هر کدام از این کارها را سریع تر از یک تلفن با سیستم عامل ویندوز فون انجام بدهید آن وقت برنده یک لپ تاپ اچ پی Folio 13 Special Edition خواهید شد که ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد.

کارهایی که باید انجام بدهید چیزهایی مانند عکس گرفتن و ارسال آن به شبکه های اجتماعی، ارتباط با دیگران یا آپدیت Status در شبکه های اجتماعی مختلف به صورت همزمان است. در واقع قرار است در این رقابت سرعت، نشان بدهید که آیا تلفن شما در این کارها سریع تر است یا ویندوز فون مایکروسافت.

جالب اینجا است که حتی اگر در این رقابت شکست بخورید باز هم می توانید برنده یک تلفن ویندوز فون باشید! بر اساس قوانین مسابقه، در صورتی که در رقابت شکست بخورید می توانید تلفن تان را جهت بازیافت به مایکروسافت بدهید و در عوض یک تلفن ویندوزفون هدیه بگیرید.

به نظر روش خوبی برای آشنا کردن کاربران با سیستم عامل جدید می آید. و البته برای این کار باید پشتوانه مایکروسافت را هم داشته باشید که به راحتی می تواند تلفن های رایگان میان کاربران پخش کند.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی

شرکت های زیادی درمسیر طراحی و بهینه سازی محصولات خورشیدی خود در سراسر جهان در حال رقابت هستند تا بتوانند سبزترین انرژی را با آسانترین روش ممکن در اختیار انسان قرار دهند. بخش وسیعی از این میدان رقابت به تکنولوژی ساخت پنجره های خورشیدی که بتوانند نقش پنل ها را ایفا کنند اختصاص داده شده است.

 

در ساخت پنل های خورشیدی فعلی، استفاده از لایه های نیمه هادی سیلیکون مرسوم است. دکتر Mark missett از دانشگاه Flinders ایده استفاده از لوله های باریک نانو کربنی به عنوان جایگزین نیمه هادی سیلیکون در ساخت پنجره های شفاف خورشیدی را در پروژه مقطع دکتری خود بررسی کرده است.

 

در این طرح دو لایه شیشه ای رسانای جریان برق به فاصله 60 میکرو متر از یکدیگر قرار می گیرند و فاصله مابین آنها با لوله های نانو کربنی با ضخامت 100 تا 200 نانو متر پر می شود. این مجموعه یک سلول خورشیدی را تشکیل می دهد.

 

از ویژگی های عمده این مجموعه آن است که شفاف است و از آن می توان به عنوان شیشه پنجره در سازه ها استفاده کرد. زمانیکه نور خورشید به این سلول می تابد الکترونها به لایه کربنی راه می یابند و می توانند فرایند ذخیره و تبدیل شدن به انرژی الکتریکی را طی کنند. با این حساب پنجره های خانه همگی مکان هایی بلقوه برای تولید انرژی به حساب می آیند.

 

این پروژه فعلا در حد یک طرح ارائه شده و هنوز در فضای خارج از آزمایشگاه مورد بررسی قرار نگرفته است. سازنده آن عقیده دارد که هنوز باید روی شفافیت و راندامان کاری آن در فضای خارج از آزمایشگاه کار شود. چرا که فعلا میزان بازدهی این فناوری ۱ درصد است و برای افزایش آن نیاز به کارهای بیشتری است.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی

تقریبا همه باور دارند که گوگل در سال ۲۰۱۲ با یک تبلت ۷ اینچی اندرویدی و با برند خودش وارد بازار تبلت‌ها می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت اسوس در ساخت این تبلت با گوگل همکاری خواهد کرد. این تبلت قرار است با قیمت ۱۹۹ دلار وارد برای مقابله با Kindle Fire آمازون وارد میدان شود. انتظار می‌رود قیمت پایین این تبلت باعث کاهش قیمت جدی در بازار تبلت‌ها شود.

به گزارش زومیت همانطور که پیش‌تر بصورت مفصل توضیح داده شد، تبلت Kindle Fire آمازون از سیستم‌عامل اندروید گوگل استفاده می‌کند ولی هیچ سودی را برای گوگل به همراه ندارد چون آمازون اپ استور مخصوص خود را راه اندازی کرده و کاربران Kindle Fire به جای اینکه نرم‌افزارهای مورد نظر خود را از اندروید مارکت گوگل خریداری کنند از فروشگاه آمازون استفاده می‌کنند. از طرفی آمار و ارقام نشان می‌دهد که تا اینجای کار Kindle Fire تقریبا پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی بوده است.


از طرفی گوگل مدت‌ها است که به فکر تولید تبلت خاص خود است و ظاهر این تبلت قرار است با همکاری شرکت Asus ساخته شود. تازه‌ترین گزارش از DigiTimes بیان می‌کند که اگر گوگل تبلت جدید خود را با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار کند، تولیدکنندگان دیگر مانند ایسر، سامسونگ و لنوو نیز مجبور به کاهش قیمت تبلت‌های خود خواهند شد. در حال حاضر حاشیه سود تبلت‌ها برای تولیدکنندگان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است و از طرفی قیمت تبلت‌ها روز به روز رو به کاهش و قیمت قطعات داخلی رو به افزایش است. با این وجود اگر تبلت گوگل با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار شود تولیدکنندگان قطعات و تبلت‌ها وارد جنگ قیمتی تازه‌ای شده و مجبور به کاهش سود خالص خود خواهند شد.


براساس شایعات مطرح شده تبلت گوگل تا ماه ژوئن (حدود ۳ ماه دیگر) وارد بازار خواهد شد. همچنین انتظار می رود در کنفرانس سالانه Google I/O که در ۲۷ ژوئن برگزار می‌شود از این تبلت نیز رونمایی شود.


براساس شایعات مطرح شده، تبلت گوگل مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای Tegra 3 انودیا، صفحه نمایش ۷ اینچ با وضوح تصویر 1,280 در 800 پیکسل خواهد بود.





تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی
این محصول از فناوری بلوتوث بهره می‌برد و کاربران تلفن‌های اندرویدی و آیفون می‌توانند از آن به راحتی استفاده کرده و بر سرعت تایپ خود بیافزایند.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (8 فروردین /27 مارس)، کاربرانی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند معمولا از اندازه کوچک کیبورد آنها، دل خوشی ندارند. چرا که نمی‌توانند به راحتی آنچه را که تمایل دارند به سرعت تایپ کنند. اما برای تایپ سریع با گوشی تلفن هوشمند چه می‌توان کرد؟ استفاده از یک صفحه‌کلید لیزری مجازی می‌تواند بهترین گزینه باشد. این کیبورد مجازی قرار است توسط کمپانی ژاپنی Elecom عرضه شود معمولا محصولی که Elecom عرضه می‌کند کیفیت و کارایی مناسبی دارد.

بعضی از محصولات مانند این کیبورد مجازی، مدت‌ها به عنوان طرح مفهومی از طرف شرکت‌ها معرفی شده و بارها مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. اما اکنون پس از مدت‌ها و به لطف کمپانی ژاپنی Elecom قرار است کیبورد لیزری الکام در ژاپن به فروش برسد. این محصول از فناوری بلوتوث بهره می‌برد و کاربران تلفن‌های اندرویدی و آیفون می‌توانند از آن به راحتی استفاده کرده و بر سرعت تایپ خود بیافزایند. اگر به خرید این محصول تمایل دارید باید تا 10 آوریل صبر کنید.

 


به نوشته زومیت، نور این کیبورد لیزری بر روی هر سطحی قابل مشاهده است. این کیبورد حساسیت بسیار بالای داشته و قادر است 350 دکمه ای که در هر دقیقه فشار داده می‌شود را تشخیص دهد.

در ادامه مشخصات کامل‌تر این کیبورد لیزری مجازی جذاب را مشاهده می‌کنید. اگر این محصول در بازار کشور موجود بود اقدام به تهیه آن می‌کردید یا آن را وسیله‌ای بی مصرف می‌دانید؟

Manufacturer / Model Projection Bluetooth Keyboard For Apple/Android
Connection Method Bluetooth radio system (R) / Bluetooth 2.0 Class2 / HID profile (Human Interface Device)
Compatible Models iPad2, iPad, iPhone4, iPhone3GS (iOS4.0~), iPod touch (32GB/64GB),Mac OS X (10.5~10.5.8, 10.6~10.6.8, 10.7~10.7.2),Bluetooth RHID profile Android terminal
Communication System GFSK system
Radio Frequency 2.4GHz
Radio Distance ~10m
Key Type Projection type
Key Arrangement English 66 keys
Key Pitch 19mm
Brightness 3 stage
Continuous Using Time about 2 hours
Keyboard Size W38xD29xH75mm (1.5"x1.1"x2.9")
Box Contents Main body / Charger Cable (miniB=USB A, 1.1m) , Finger strap

 




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی محمدی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 7967
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

فروشگاه سایت